Hlídáme děti, aby nerozbíjely hračky? A cenzurujeme, s jakými hračkami si hrají?

Poprvé s Alešem! :) O tom, jak opravujeme anebo neopravujeme rozbité hračky. A o tom, jak jsme se snažili babičkám pomoct dávat dětem hračky, ze kterých máme radost i my. :)

Prosím čtěte dále POD VIDEEM v pokračování tohoto článku! :-) Irča

Pokračování tohoto článku »»»

Chválit či nechválit?

Krátké zastavení se 4 situacemi, jak na to. A možná taky jak na to neeee… :-)

Pravidla dílniček PO supervizi. :-)

Tak toto je mezi-výsledek! Supervize je za mnou a já se rodím do nového LEVELU montessori pro rodiče dětí 0–3 roky. Čeká nás ještě spousta učení, úprav a hledání. Ale jsem si jistá, že jsem takto mnohem více spokojená. 

Našly jsme řád v chaosu! :-)

Postřehy z 1. dne supervize na dílničkách

Toto je záznam mého emočního stavu po 1. dni supervize (ze 4 dní!). :-) 

Procházíme doslova cestou od chaosu k řádu, od uchopení k pochopení, od jednoduchého ke složitému v prostředí dílniček pro děti 0–3 roky. 

Je to velká osobní transformace nás všech – a výsledkem je evidentně spokojenější a samostatnější dítě a odpočinutá máma! Takže PARÁDA!!!!

Má smysl kupovat montessori pomůcky domů?


…a koukám, že jsem vypustila, že je fajn mít doma všechny možní vhazovačky a vkládačky – a na doma stačí většinou karton a lepící páska… :-)

​Marie Montessori používala pomůcky a připravené prostředí jako nástroj ke zkoumání dítěte, jako prostředek, na němž mohla pozorovat a začít VIDĚT dětskou duši, aby mohla začít pomalu chápat, o co kterému dítěti jde… To pozorování a snaha o pochopení a naplnění potřeb – to je to pravé Montessori. Montessori pomůcky nejsou klíčové. Nejsou to hlavní. Hlavní je DÍTĚ! Ústředním tématem je pokora, láska a přijetí. Pokora směrem ke světu – nejsem vševědoucí ani neomylná, takže konám dle svého momentálního nejlepšího přesvědčení. Láska k dítěti takovému, jakým je. Příjetí dítěte takového, jaké je.