Semináře

Během svých pobytů na dětských pískovištích, obchodech, či jakýchkoli jiných místech, kde se vyskytují rodiče s dětmi, narážím na zažité přístupy v chování dospělých k dětem. Problémy, které vnímám, jsem seskupila do níže uvedených kategorií, ve kterých pořádám semináře:

Cíle seminářů

Montessori praxe I: U nás doma v kuchyni (a při úklidu) Vysvětlení základních Montessori pojmů. Jaké činnosti děti skutečně milují. Fotografie připraveného prostředí u nás doma.  Tipy a triky do kuchyně – jak je učit umývat, čistit, loupat, krájet, smažit, vařit, prostírat, přenášet, skládat do myčky, uklízet, umývat podlahy apod.

Montessori praxe II: Montessori doma Jak zvládnout samostatné oblékání/svlékání, vyzouvání a obouvání apod. Jak zorganizovat dětský pokoj. Děti a televize/chytré telefony a tablety.

Komunikace s dětmi (0+) Jak komunikovat s dětmi od narození. Komunikace s dětmi s respektem. Proč dětmi manipulujeme a jak na to reagují? Kdy říkat ne. Stanovování hranic. Jak podporujeme komunikaci a dohody mezi sourozenci. Jak komunikací děti omezujeme ve zdárném a spokojeném vnímání sama sebe.

Jak podpořit spolupráci a náklonnost mezi sourozeneci Přirozenost sourozenecké rivality. Jak podpořit komunikací ke každému dítěti jejich vzájemnou náklonnost? Jak přijímat jejich hádky? Jak stanovit hranice mezi mladšími a staršími sourozenci? Rodič jako mediátor – pomáháme dětem, aby se domluvily. Jak řešit akutní konflikt a jak dojít k objetí a smíchu po konfliktu? Jak se mám, já rodič, omlouvat? Proč nenutit dítě se omluvit?

Začínáme číst a psát (3,5+) a potřebuji podporu s psaním (6+) Proč děti učit písmenka ještě před nástupem do školy? Co pak bude dělat ve škole? Nebude se nudit?

Začínáme počítat (3,5+) Jak dětí vnímají množství a jak je mate náš přístup k výuce počítání? Jak můžeme sčítání a dělení zařadit do každodenního života? Jak podpořit matematickou mysl – červenomodré tyče, barevné perlové schody, zlatý perlový materiál, zlomky.

Montessori (nejen) pro muže Ty největší poklady Montessori pro mě (děti 0–6 let).

 

 

Často kladené dotazy k organizaci seminářů:

1. Jak se přihlásit na seminář?

Přihlásit se můžete na stránce Plánované semináře, kde je seznam všech naplánovaných seminářů v pořadí dle data konání. Je třeba se podívat i na místo konání. Ne všechny semináře se konají v Brně. :-) 

Je zde vždy uvedena osoba a mail, která seminář pořádá, pak se tedy přihlašujete e-mailem na uvedené osobě. 

2. Jak se dozvím, že je na semináři ještě volné místo?

Pokud u semináře není tučným velkým písmem nápis SEMINÁŘ PLNĚ OBSAZEN, můžete se hlásit! :-)

3. Jak probíhá platba?

Seminář je možné platit převodem na účet vedeným v Air Bank 129 829 5028 / 3030. Také je možné platit v hotovosti na místě v den konání semináře. 

4. Dostanu potvrzení platby?

Ne, není v našich silách denně kontrolovat příchozí platby. Takže den před konáním semináře kontroluji platby v AirBank a udělám si poznámku o přijatých platbách v prezenční listině účastníků. Při prezenci kontroluji, zda ti, kdo jsou přítomní, zaplatili buď hotově anebo převodem. 

5. Nechci tam jezdit zbytečně! Dostanu potvrzení o tom, že se seminář naplní a bude se konat? 

Ano, dva dny před datem konání semináře dostanete e-mailem Organizační informace k semináři, na který jste se přihlásili.

6. Kam mám jet? Kdy tam mám být a co si mám vzít s sebou?

V e-mailu s Organizačními informacemi k semináři, který dostanete dva dny před termínem konání, je shrnutí kdy a kde se seminář koná (mapa), v kolik hodin je dobré přijít (cca15 minut před začátkem semináře), co si máte vzít s sebou (přezůvky, tužku, papír, foťák), zda bude k dispozici káva/čaj.

7. Mohu vzít s sebou moje děti?

Semináře nejsou určeny dětem. Je určen rodičům. Snažím se tímto omezením postarat o svoje potřeby – možnost plně se na vás soustředit. Pro vás chci zajistit, abyste měli prostor pochopit psychomotorický vývoj a schopnosti dětí do cca 3 let, jejich omezení a možnosti spolu-práce s dospělým, škálu nabídky práce pro děti v tomto věkovém rozmezí. Aby pro vás byl zajištěný prostor uchopit rozsah práce s dětmi a jejich možné reakce na nabídku činností.
 
Toto nelze prožít za pochodu s dětmi. Pokud už pracuji s dětmi, je nutné mít v hlavě teorii. Jasno. Přehled. Škálu možností. Nástroje… 

Bohužel je to stejné jako porod – jen málokterá matka dokáže splynout se svým tělem a dítětem tak, aby porod dítěte proběhl hladce a spokojeně. Stejně jako máme hladce porodit, umíme se starat o své děti. Ale je to očekávání docela nesmyslné, i když jsme k tomu vybavené „od přírody“. Většinou po nás nikdo nikdy nechtěl, za celý náš život, abychom se jako holčičky, dívky a ženy ladily na své potřeby, omezení, limity a intuici.
 
Jako matkám se nám nám často stává, že máme kusé/mylné informace o tom, jak by se mělo dítě chovat a jakými výchovnými metodami je vhodné na děti působit. Nikde žádné know-how, jak kvalitně komplexně vychovávat dítě nevidíte. Kvalitní vzory jsou velmi omezené. 
 
Seminář je svým způsobem transformační – a k tomu ženy/muži potřebují bezpečí a klid. Dítě je v takové chvíli velmi rušivým elementem – matka se nenapojuje na sebe, ale na dítě a jeho potřeby, což je správné – ale pro matku v takovou chvíli nefunkční. Její kapacita mozku vnímat a pochopit sdílené je omezena dělenou pozorností.
 
Nechte tedy své děti doma.  :-)
 
Pak se domluvíme na montessori dílničku či náhled u Vás doma – abyste propojila, poznatky s praxí. Anebo zjistíte, že to není třeba. :-)

Je možná přítomnost tichých kojených dětí do 6–8 měsíců věku.

 

Pokud jste nedostali odpověď na Váš dotaz, prosím napište mi na irena.kubantova@gmail.com . Děkuji!

 

 

Nejbližší semináře: